Keskustelua sähköisestä työpöydästä

Tapasimme pienellä ja aktiivisesti keskustelevalla porukalla 2.12. OK:ssa sähköisen työpöydän tiimoilta. Niina Viitanen alusti kertomalla projektin nykytilasta ja suunnitelmista, joista meillä tuli hyvää keskustelua. Lopuksi keräsimme keltalapuille ideoita Niinalle mukaan viemisiksi.

Uteliaisuuttani kyselin benchmarkatuista järjestelmistä, olivatko ne oikeasti hyviä :) ja mitä niissä oli mielenkiintoista. VR:n järjestelmä on kuulemma The benchmarkkaus-kohde, jota on hehkutettu ja esitelty konferensseja myöten. Mielenkiintoista on tietysti verrata yliopistoa vastaavien organisaatioiden eli TKK:n ja TTY:n järjestelmiä Noppa-portaali, pop ja Rock.

Sähköisen työpöydän projektiin liittyen on kuulemma solmittu käytettävyyden puitesopimus solmittu Logican kanssa. Tätä puitesopimusta on mahdollista hyödyntää yliopistolla muutenkin, esimerkiksi tilaamalla omasta järjestelmästään käytettävyystestin. Tässä yhteydessä keskustelimme myös Yliopistoliikunnan uudesta ilmoittautumisjärjestelmästä ;)

Sähköistä työpöytää suunnitellaan Käyttäjälähtöisellä suunnittelumallilla (ISO 13407). Muut käyttäjäryhmät ovat jo kokoontuneet ja toimittaneet raporttinsa, mutta Tuki- ja hallintohenkilöstön työryhmä on vasta käynnistymässä joulukuussa. Niina kertoi, että siihen halutaan myös verkko-opetuksen tukiverkostosta aktiivinen jäsen!

2 thoughts on “Keskustelua sähköisestä työpöydästä

1. Pingback: Marjan blogi » Tyypillinen verkko-opetuksen tukihenkilön viikko?

2. Pingback: Verkko-opetuksen tukiverkosto » Verkko-opetuksen tukiverkoston toimintakertomus 2008

Comments are closed.