Tiibetinbuddhalainen opettaja Arjia Rinpoche Tiedekulmassa 20.5. klo 17–19

Tutkija Albion Butters haastattelee tiibetinbuddhalaista opettajaa Arjia Rinpochea Tiedekulman Fönster-tilassa (Yliopistonkatu 4, Helsinki) maanantaina 20.5. klo 17–19.

Tilaisuuden järjestää Helsingin yliopiston uskontotieteen oppiaine. Tilaisuus on englanninkielinen. Tervetuloa!

Arjia Rinpoche (s. 1950) on yksi aikamme merkittävimpiä tiibetinbuddhalaisia opettajia ja yksi harvoista, jolla on omakohtainen kokemus elämästä korkea-arvoisena buddhalaisena mestarina Kiinan vallan alla. Surviving the Dragon – A Tibetan Lama’s Account of 40 Years under Chinese Rule on vuonna 2010 julkaistu Arjia Rinpochen elämäkerta, jossa hän kertoo tarinansa ja valaisee tiibetiläisten elämää kiinalaisen kulttuurivallankumouksen aikana ja sen jälkeen.

Keskustelutilaisuudessa tibetologi ja uskonnontutkija Albion Butters haastattelee Arjia Rinpochea hänen elämäkertansa tiimoilta.