Lahden Hiihtomuseossa tiistaina 22.5. pidetty Sosiaalinen media ja yritysten maine -seminaari sai paljon kiitosta. Alan asiantuntijat pitivät innoittavia esityksiä, jotka herättivät paljon keskustelua. Seminaarin puheenjohtajana toimi verkkoviestinnän professori Janne Matikainen (katso Jannen esitys).
Asiantuntija puheenvuorot ja heidän esityksensä:
- Netprofilen partneri, viestintäkonsultti Christina Forsgård: Miten sosiaalinen media muuttaa johtamista, viestintää ja markkinointia?
- Yhteisöviestinnän dosentti Vilma Luoma-Aho Jyväskylän yliopisto: Luottojoukot, maineen lähettiläät. Linkki Vilman esitykseen: Some oman osaamisen markkinoinnin välineenä
- Sosiaalisen median tutkija Salla-Maaria Laaksonen Helsingin yliopisto: Digitaalinen kahvipöytä – miten mainetarinat syntyvät sosiaalisessa mediassa
Seminaarissa puhui myös Pedro Oy:n markkinointijohtaja Heimo Rosenlund yhdessä Helsingin yliopiston Palmenian suunnittelijan Marianne Valolan kanssa aiheesta: Ympäristöohjelmasta mainetekijä?
Yrityksiä, jotka haluavat kehittää verkkoviestintäänsä ja sosiaalisen median välineitä liiketoimintansa edistämiseksi kehotetaan osallistumaan hankkeen järjestämään verkostoon, jonka ensimmäinen ryhmä starttaa 31.5.! Syksyn ryhmä aloittaa 29.8. Kaikki verkoston työpajat pidetään Lahdessa.
Linkki verkoston esitteeseen.