Agro-Forst 105 år 22.3.2024

Den 22.3. fick vi återigen samlas för att fira vår kära Svenska Studenters Agro-Forst Förening r.f.:s årsfest!

© Julia Merjamaa

105-årsfesten ägde rum på restaurang Blue Peter på Drumsö, och hade lockat hela 82 ivriga festdeltagare.

© Julia Merjamaa

Under kvällen fick vi njuta av god mat, många festliga programpunkter och såklart varandras sällskap. Svenska Studenters Agro-Forst Förening r.f. hade även den stora äran att utdela ett diplom till Jenny Öhman, som blivit vald till hedersmedlem.

© Julia Merjamaa

Under kvällen fick vi också lyssna till många intressanta och inspirerande tal! Festtalet hölls av hedersmedlem Mikael Jern. Välkomsttalet hölls av ordförande Anton Broända, och vice ordförande Venny Kauranen höll talet till fosterlandet. Talet till agroforstaren hölls av Emilia Karell. Värdinnorna Julia Söderberg och Jessica Laakso höll också det traditionsenliga talet till åldermannen, och ålderman John Sumelius svarade med sitt tacktal. Ett stort tack till alla talare!

© Julia Merjamaa

Efter supén fortsatte festen traditionsenligt med dans och nachspiel. För musiken stod fantastiska Poio Party Band, och festen fortsatte in på småtimmarna.

© Julia Merjamaa

Tack till alla gäster för deltagandet, och för att ni ville fira vår kära förenings 105-årsfest med oss! Det är som bekant gästerna som gör festen, och vilken fest det blev! Svenska Studenters Agro-Forst Förening r.f. vill ännu rikta ett jättestort tack till våra sponsorer, som hjälpte till att möjliggöra årsfesten!

Tack också till Julia Merjamaa för bilderna, och personalen på Blue Peter för ett bra samarbete!

// Årsfestkommittén