Dilemman vuosijuhlat

vjhV2.jpg

Pähkinänkuoressa

Dilemma juhlii ylpeänä jo järjestyksessä 40. vuosijuhliaan joulukuun ensimmäisenä päivänä tätä vuotta Helsingin Kaapelitehtaalla. Luvassa on ikimuistoiset iltamat, juhlivathan filosofian ystävät ja opiskelijat, jo valmistuneet ja vanhemmat tieteenharjoittajat oman ainejärjestönsä syntymäpäiviä vain joka viides vuosi. Edellisen kerran Dilemma juhli vuonna 2002. Tänä vuonna juhlan avaa Helsingin yliopiston rehtori, ansioitunut filosofi ja Dilemman kunniajäsen Ilkka Niiniluoto. Juhlapuhujana toimii ”Tukevasti ilmassa”- radioshowsta tuttu filosofi, yhteiskunnallinen vaikuttaja ja kirjailija Tuomas Nevanlinna.

Kaapelitehtaan Puristamo-sali imee parhaimmillaan 150 ihmistä sisäänsä nauttimaan loistavasta ruoasta, osuvista puheista, taidokkaasta musiikista ja siitä hyvästä seurasta. 40-vuotisjuhlansa Dilemma aloittaa akateemisilla pöytäjuhlilla, jotka noudattavat kutakuinkin muodollisesti pöytäjuhlaperinnettä. Alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan välissä kuunnellaan puheita, laulaa luikautetaan ja seurustellaan. Yllätysesiintyjiä saattaa ilmaantua. Pöytäjuhlaosuuden jälkeen ilta jatkuu musiikin merkeissä. Vipattava tanssijalka ei tukahdu.

Dilemman vuosijuhlat eivät ole mitkään yhden iltaman huvit, vaan Kaapelitehtaalta siirrytään yömyöhällä jatkamaan juhlia saunan puolelle. Pitkän yön jälkeen koittaa väsyneen juhlijan pelastus, balsamoiva ja runsas silliaamiainen, niin kutsuttu ”sillis”, jolta löytyy purtavaa ja juotavaa jokikiselle nälkäiselle. Jatkosauna ja sillisaamiainen sisältyvät vuosijuhlien hintaan.

Katso vasta-alkajan opas Dilemman vuosijuhlille!

Vuosijuhlien menuun pääset tutustumaan tästä!

Ilmoittautumisohjeet löytyvät täältä!

Juhlapaikan sijainti näkyy tästä!

Maksuohjeet ovat täällä