Assarihaku 2019

Fysikaalisten tieteiden tuntiopettajahaku lukuvuodelle 2019-2020 on nyt auki! Hakea voi osoitteessa https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/79615/lomake.html

Pääsääntöisesti tuntiopettajia palkataan fysiikan peruskursseille, Mapuille ja muille teoreettisen fysiikan alkuvaiheen kursseille, Termoille, ja jonkin verran myös muille aineopintojen kursseille.

Kannustamme kaikkia opettamisesta kiinnostuneita opiskelijoita hakemaan assariksi. Toivomme assarilta opetusmyönteisyyttä, innostusta ja riittävän hyvää opetettavan asian osaamista. Assistentit työskentelevät yhdessä luennoitsijan kanssa, joten valittavan assistentin ei tarvitse osata kaikkea yksin – tärkeää on osata työskennellä ryhmässä.

Toivomme hakijoita kaikista pääaineista/kaikilta opintosuunnilta. Pääsääntöisesti on hyvä, jos hakija on opintojaan aktiivisesti suorittava (perustutkinto-)opiskelija, mutta opintojen vaiheella ei ole suuremmin merkitystä. Kannustamme myös nuorempia opiskelijoita hakemaan.

Jos assarointi kiinnostaisi, mutta hakeminen epäilyttää, kannattaa lukea Inkerin vuosi sitten kirjoittama blogiteksti aiheesta.

Hakuaikaa on 5.5. asti. Tämän jälkeen, toukokuun puolessa välissä – kesäkuun alussa, pidetään haastatteluita. Tuntiassaripaikkojen määrä selviää vasta kesäkuussa, ja valinnat voidaan tehdä tämän jälkeen. Valinnoista ilmoitetaan ennen juhannusta.

Elina & Taina
elina.palmgren(at)helsinki.fi