Kielten opetuksen arviointi- ja palautekäytänteet 24.4.2015

Miten vertaispalaute tukee kirjoittamista eri kielissä ja eri taitotasoilla? Miten opiskelijat kokevat itsearvioinnin? Miten opettajan arviointi suhteutuu itse- ja vertaisarviointiin? Mitä suullinen kielitaito opiskelijoiden mielestä on ja  miten suullista kielitaitoa pitäisi opiskelijoiden mielestä arvioida? Arvioidaanko klassista kieltä klassisin keinoin? Voiko portfolion avulla oppia?

Näihin arviointi- ja palautekäytänteitä kieltenopetuksessa valottaviin kysymyksiin paneudutaan teemapäivässä Arviointi ja palautekäytänteet kielten opetuksessa perjantaina 24.4.2015 12:15–16:00 Yliopiston päärakennuksen salissa 5. Teemapäivä toteutetaan yhdessä Yliopistopedagogiikka 4 -kurssilaisten kanssa, jotka osallistuivat Helsingin yliopiston humanistisen tiedekunnan ja kielikeskuksen yhteisesti järjestämälle kurssille YP4 Kielenoppimisen arviointi ja palaute (2014-2015). Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu 17.4. mennessä Henkassa.