Gulisarna fixar fest

J-festen är ett traditionellt årligt återkommande evenemang för journalistikstuderande vid Soc&kom samt alumner och annat mediefolk. Det är förstaårsstuderande, dvs. journalistikgulisarna, som står för arrangemangen. I år hade festen temat karneval, och det innebar mycket glitter, vimplar, fjädrar och blomkransar. Och regnbågsdrinkar. Ville (J-komms programansvariga) var bland organisatörerna.

Är det inte enkelt då en bara kan uppenbara sig på en fest eller sits, och få allt serverat åt dig? Du bara betalar inträde och så stiger du in i den temaenligt dekorerade världen och bjuds på mat samt dryck. Du kan koncentrera dig på att leva loppan utan bekymmer.

Annat är det då man ordnar festen. Stress, brådska, massor med trådar att hålla i och en hel hög med saker som borde ordnas. Dessa hör till upplevelsen av att vara den som ordnar evenemanget. För att inte glömma ansvaret över försäljningen av föfriskningar, den ständiga farhagan över att något går sönder och sist men inte minst; efterstädningen!

Nåväl, alla dessa negativa aspekter åsido, var J-Festen anno 2016 en rikigt lyckad tillställning! Vi flitiga gulisar lyckades få allt ordnat inför festen och under kvällen gick allt väl. Städningen efteråt var ytterst hajo, men känslan då allt var klart var så gott som euforisk ( och jävla trött).

Gulisarna á la 2015 önskar att ni alla hade en härlig kväll, tackar hjärtligt alla som medhjälpte och ser stolt tillbaka på en fest som överskred alla förväntningar. Lycka till nästa års gulisar!

Ville Bengs

Gulisfiilis på j-festen! Se fler bilder på J-komms Flickr.

Nästa stora fest (nästan) exklusivt för journalister och alumner är J-komms årsfest som ordnas under senhösten. Mindre evenemang som j-öl ordnas månatligen.

Author: Deleted User

Special user account.