Kieliklubeissa kokoonnuttiin taas koko kevätkauden ajan

Kieliklubit pyörivät perjantai-iltapäivisin Kielikeskuksessa. Kevätkaudella 2015 klubitapaamisten osallistui viikoittain 25-60 jäsentä klubivetäjineen.
Suosituimmiksi kieliryhmiksi nousivat tälläkin kaudella englanti, japani ja saksa, joissa kussakin on ollut keskimäärin kymmenen osallistujaa. Myös suomen kielen klubi on ollut hyvin aktiivinen koko kauden ajan.

Lähes kaikissa klubeissa on ollut yksi tai useampi kurssiassistentti, joka on suunnitellut ryhmän toiminnan yhdessä osallistujien kanssa. Klubeissa on muun muassa katseltu elokuvia, pelattu lautapelejä, käyty puistossa ja kahviloissa ja keskusteltu monenlaisista aiheista. Japanin klubilaiset vierailivat yhdessä Hämeenlinnassa.

Vappu sai varaslähdön Kieliklubien kauden päättäjäisissä 24.4.

Espanjan, ranskan ja venäjän ryhmien vetäjät ovat olleet aktiivisesti mukana, mutta osallistujia on ollut vaihtelevasti. Portugalin, italian ja ruotsin kieliklubien toiminta on ollut hyvin vähäistä. Englannin ryhmä toimi aktiivisesti ilman varsinaista vetäjääkin, mutta olisi toivottavaa, että syyskaudella saisimme kaikkiin klubeihin oman vetäjän, mieluiten äidinkielisen puhujan.

Kieliklubitoiminta jatkuu taas syyslukukaudella 2015. Tietoa klubeista voi mielellään jakaa opiskelijoille ja koko henkilökunnalle.

OOTU toivottaa kaikille opiskelijoille ja henkilökunnalle aurinkoista kesää!