Terkon asiakaskyselyn tulokset

Asiakaskysely Terkon verkkopalveluista oli yhden vuorokauden ajan 2.- 3.12.2008  Terkon etusivulla. Kyselyyn vastasi 151 käyttäjää.  Edellinen kysely Terkon verkkopalveluista järjestettiin vuonna 2006.
 
Merkittävimmät muutokset edellisvuosiin verrattuna:

  • HUS:n henkilöstön osuus asiakkaista on kasvanut ja opiskelijoiden pienentynyt
  • Tyytyväisyys aineiston ajantasaisuuteen ja laadukkuuteen on lisääntynyt
  • Tyytyväisyys henkilökunnan kykyyn auttaa ongelmissa on lisääntynyt

Terkon asiakas on tyypillisimmillään:

  • 36-45-vuotias
  • HUS-henkilöstöä (48%)
  • vierailee päivittäin (46 %) tai viikoittain (40 %) (yht. 86 %) Terkko-Online-sivuilla työpaikallaan (68 %)
  • hakee pääsyä elektronisiin lehtiin (Journal Navigator 82%) ja keskeisiin tietokantoihin (Vertex 68 %)
  • löytää etsimänsä tiedon ensi yrittämällä (64 %)
  • pitää oman alansa elektronista aineistoa Terkko Onlinessa ajantasaisena (täysin samaa mieltä 59 % tai osittain samaa mieltä 22%  yht. 81 %)
  • pitää Online-palvelua laadukkaana ja luotettavana (74 % täysin samaa mieltä, 19 % osittain samaa mieltä yht. 93 %)
  • on saanut apua henkilökunnalta elektronisiin palveluihin liittyvän ongelman ratkaisemisessa (täysin samaa mieltä 60 % ja osittain samaa mieltä 35 %, yhteensä 95 %)
  • pitää tärkeimpinä palveluina Pubmediä 91 %, Journal Navigatoria 91 % , Vertexiä  86 % Terveysporttia 74 % ja Mot-sanakirjoja  48 % sekä  Mediciä 33 %

Yhteenveto kyselyn tuloksista