Cirkulera biblioteksböcker! – Ny service prislista vid Helsingfors universitets bibliotek

Helsingfors universitets bibliotek har en ny service prislista fr.o.m. 1 september 2010.

Helsingfors universitets bibliotek bildades 1 januari 2010 när campus- och fakultetsbiblioteken och Studentbiblioteket blev en administrativ enhet.  Tidigare hade de olika biblioteken egna service prislistor.
Den nya enheten, Helsingfors universitets bibliotek, behöver en gemensam prislista för alla sina bibliotek.

I enlighet med den nya prislistan kommer reserveringsavgifter  att uppbäras endast för kursböcker. För att böckerna snabbare skall cirkulera uppbärs en avgift på 2 € för reserveringar som inte avhämtas.

Förseningsavgifterna fördubblas.

Med dessa förändringar vill Helsingfors universitets bibliotek påskynda cirkuleringen av böcker och understöda forskning och studier inom ämnesområden som kräver  mycket bokstudier.

Prislista