Tiedonhankinnan iltapäiväkurssit 11.-13.10. Kumpulassa

Kumpulan kampuskirjaston tiedonhankinnan koulutuksiin ilmoittaudutaan  e-lomakkeella viimeistään kaksi päivää ennen kurssia. Lokakuussa pidetään seuraavat kaikille avoimet kurssit:

Tieteellinen tiedonhankinta 1: Painetut aineistot (Helka)

Maanantaina 11.10. kello 16:15-17:45, Physicumin luokka D210

Helka-tietokannan www-liittymää voi käyttää tiedonhakuun, aineiston paikantamiseen, lainojen uusimiseen ja lainassa olevien kirjojen varaamiseen.

Tieteellinen tiedonhankinta 2: Elektroniset aineistot (Nelli)

Tiistaina 12.10. kello 16:15-17:45, Physicumin luokka D210

Nelli-portaalin kautta löytyvät opiskelussa, opetuksessa ja tutkimuksessa tarvittavat elektroniset tietolähteet.

Tehokasta viitteidenhallintaa: RefWorks

Keskiviikkona 13.10. kello 16:00-18:00, Physicumin luokka D210

RefWorks on selaimen kautta käytettävä viitteidenhallintaohjelma, jonka avulla voi tehdä oman online-viitetietokannan, tuoda viitteitä eri lähteistä sekä järjestää ja muotoilla artikkelien lähdeviitteet automaattisesti.

Tervetuloa kursseille!

Tietoa kampuskirjaston koulutuksista ja koulutuskalenteri löytyvät koulutussivulta.