Kirjasto Tiedekulmassa – Tule tiedon lähteelle!

Helsingin yliopiston kirjasto on näkyvästi esillä Tiedekulmassa Aleksanterinkadulla 27.3.–13.4.2012. Tiedon lähde – teemaviikkojen aikana Tiedekulman täyttävät puhe, tieto ja design.

Niin opiskelijoille, tutkijoille, alumneille ja ihan sattumalta sisään tupsahtaville kaduntallaajille on luvassa puhetta Kaisa-talosta ja uusista kirjastopalveluista, älyllisestä designista sekä filosofiasta ja oppimisesta. Kaisa-taloa esitellään teeman aikana niin tietopalveluiden, palvelumuotoilun kuin arkkitehtuurinkin näkökulmasta. Suomalais-namibialainen yhteistyöryhmä rummuttaa uutta rytmiä kaukomailta ja tuo mm. tietoa kuinka lahjoittaa kurssikirja Namibian yliopiston kirjastolle. Myös American Resource Center esittäytyy luotaamalla Amerikan ääniä taiteen, tieteen ja politiikan valossa.

Teeman aikana Tiedekulman Kontti-galleriaan avataan Pop-up-kirjasto, joka on avoinna päivittäin klo 11–13 ja 15–17. Tiedossa on esimerkiksi asiakaspalveluneuvontaa, makupaloja kirjastopalveluista sekä tietoa e-kirjoista. Kontti-galleriaan saapuu myös kirjastolaisia eri kampuksilta.

Tiedekulma, Aleksanterinkatu 7, Helsinki

CategoriesUncategorizedTags