Terkko PrePrints – uusi palvelu kokoaa kampuksen artikkelikäsikirjoitukset

Terkko PrePrints on uusi palvelu johon lähetetään julkaistaviksi hyväksyttyjen artikkelien käsikirjoitukset. Siten se täyttää useiden rahoittajien vaatimukset julkaisujen avoimesta näkyvyydestä ja vapaasta saatavuudesta.

Kun artikkeli on julkaistu ja se saa viitetiedot Web of Science -tietokannassa, niin Terkko tallentaa nämä viitetiedot Helsingin yliopiston Tuhat-tutkimustietojärjestelmään. Samalla tallennetaan myös Terkko PrePrints -palvelusta löytyvä käsikirjoituksen kokoteksti, jolloin se siirtyy osaksi Heldaa, Helsingin yliopiston digitaalista arkistoa.

Rehtorin päätöksessä vuodelta 2008 todetaan, että kaikkien vertaisarvioitujen artikkelien viimeinen käsikirjoitusversio tulee tallentaa Helsingin yliopiston digitaaliseen arkistoon.

Ohje:

1.     Lähetä artikkelin viimeisin korjattu käsikirjoitusversio (tai muu kustantajan sallima versio) sähköpostilla osoitteeseen terkko-tools-request@helsinki.fi
  2.     Kerro myös missä lehdessä artikkeli julkaistaan.

Instructions:

1.     Send the latest updated version of the article manuscript (accepted for publication ) by e-mail to address terkko-tools-request@helsinki.fi
  2.     In addition, please remember to tell the name of the publishing journal.

Terkko PrePrints Terkko Navigatorissa: http://www.terkko.helsinki.fi/terkko-preprints