Terkon uusi palveluinnovaatio – Terkko-informaatikko yksikkönne palveluksessa!

Meilahden kampuskirjasto Terkko tiivistää yhteistyötään HUS/HYKS:n sairaaloiden ja Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan laitosten kanssa tarjoamalla käyttöönne oman Terkko-informaatikon palveluita. Tarkoituksena on myös kehittää kirjastopalveluitamme yhdessä asiakkaidemme kanssa.

Palveluun kuuluu koulutusta ja neuvontaa mm. seuraavista aiheista:

• tiedonhaku ja -hallintataidot (tietokannat, viitteidenhallinta)
  • tutkijataidot (tiedonseurannan välineet, bibliometriikka, altmetriikka, tutkimusdata)
  • Terkon kokoelmien ja palveluiden hyödyntäminen opetuksessa (Digitaalinen kurssikirjasto, kuvien käyttö)
  • kliinikoiden työvälineitä, hoitotieteen tiedonlähteet
  • TUHAT-tutkimustietojärjestelmän (julkaisut) konsultointi

Lisäksi Terkko-informaatikko tiedottaa kirjaston uusista aineistoista ja palveluista sekä toimii yhteyshenkilönä kaikissa kirjastoasioissa.

Terkon tietopalvelu – sähköposti: terkko-tietopalvelu@helsinki.fi, puh. (09) 19126628

Ottakaa rohkeasti yhteyttä, palvelu voidaan käynnistää esimerkiksi yleisellä koulutus- tai esittelytilaisuudella.