Faculty of 1000 -palvelu – kun tietomäärä musertaa

Faculty of 1000 Biology -palveluun on lisätty uusi aihealue ‘Pharmacology & Drug Discovery’. Sen alakategorioita ovat mm. Antimicrobial Agents, Cancer Therapeutics ja Pharmacogenomics. Palvelun muita aihealueita ovat mm. Bioinformatics, Chemical Biology, Neuroscience ja Structural Biology.

Muistathan myös tutustua uuteen Faculty of 1000 Medicine -palveluun. Siitä löytyvät helposti keskeiset lääketieteelliset aihealueet kuten Anesthesiology & Pain Management, Dermatology, Infectious Diseases, Oncology, Psychiatry ja Urology.

Faculty of 1000 -palvelut ovat uutuusseurantaan tarkoitettuja uuden sukupolven työvälineitä. Siinä suositellaan ja arvoidaan systemaattisesti mielenkiintoisimpia uusia artikkeleita. Arvoinnit tekevät omien alojensa tunnetut asiantuntijat. Kannattaa huomata, että palvelussa arvioidaan artikkeleita, eikä esimerkiksi lehtiä joissa artikkelit julkaistaan. Siten
artikkelin saama F1000 Factor kertoo artikkelin sisällön merkityksestä, eikä erityisesti lehden yleisestä arvostuksesta esimerkiksi Impact Factor -luvun perusteella. Lisäksi jokaisesta artikkelista on kirjoitettu lyhyt arvio, joten palvelun avulla on mahdollista pysytellä ajantasalla omalla alueellaan vaivattomasti.

Molemmista palveluista löytyy myös ‘Hidden Jewels’ -osio. Sen avulla löytyvät merkittävät artikkelit, jotka on kuitenkin julkaistu valtavirran ulkopuolisissa lehdissä. ‘Hidden Jewels’ -artikkelit voit liittää myös omaan FeedNavigator -palveluusi.

Aika on rajallinen resurssi, joten ota käyttöösi tehokas työväline uuden tiedon hallintaan. Faculty of 1000 Biology ja Faculty of 1000 Medicine -palvelut tarjoaa Terkko Online.

Tutustu myös muihin uutuusseurantapalveluihin: