Käyttökatko yliopiston tietojärjestelmissä su 14.12.

Laaja käyttökatko yliopiston tietojärjestelmissä 14.12.2008 klo 07:00 – 23:00

Keskitettyjen levyjärjestelmien päivitys aiheuttaa käyttökatkon kaikissa keskeisimmissä yliopiston tietojärjestelmissä sunnuntaina 14.12. Varaudumme häiriöihin vielä maanantaiaamuna 15.12. Käyttökatko koskee kaikkia keskeisiä yliopiston tietojärjestelmiä, kuten sähköpostia, mikroverkko- ja unix-järjestelmiä,Almaa, Oodia, Notes-palvelimia, oppimisympäristöjä sekä monia hallinnontietojärjestelmiä. Atk-tilojen käyttö ei ole myöskään mahdollista.

Yliopiston keskitetty käyttäjätunnistus on myös pois käytöstä ja tämä estää laajemminkin eri tietojärjestelmien käyttöä, mm. suojatut VPN-yhteydet ja yliopiston tunnuksilla tapahtuva tunnistautuminen ulkopuolisiin järjestelmiin eivät ole mahdollisia.

Osa järjestelmistä suljetaan jo lauantai-iltana 13.12. Päivitys pyritään suorittamaan kokonaan sunnuntain aikana, mutta varaudumme mahdollisiin häiriöihin vielä maanantaiaamuna.

Järjestelmät, joita katko koskee:
Alma, Autentikointipalvelu, FTP, HUPnet -palvelu, Hy-vpn palvelu,
Käyttäjätunnistus (HY-PPP ja Mappi), Linux-palvelin, Mappi-palvelu,