Asiakaskysely Terkon verkkopalveluista oli yhden vuorokauden ajan 2.- 3.12.2008 Terkon etusivulla. Kyselyyn vastasi 151 käyttäjää. Edellinen kysely Terkon verkkopalveluista järjestettiin vuonna 2006.
Merkittävimmät muutokset edellisvuosiin verrattuna:
- HUS:n henkilöstön osuus asiakkaista on kasvanut ja opiskelijoiden pienentynyt
- Tyytyväisyys aineiston ajantasaisuuteen ja laadukkuuteen on lisääntynyt
- Tyytyväisyys henkilökunnan kykyyn auttaa ongelmissa on lisääntynyt
Terkon asiakas on tyypillisimmillään:
- 36-45-vuotias
- HUS-henkilöstöä (48%)
- vierailee päivittäin (46 %) tai viikoittain (40 %) (yht. 86 %) Terkko-Online-sivuilla työpaikallaan (68 %)
- hakee pääsyä elektronisiin lehtiin (Journal Navigator 82%) ja keskeisiin tietokantoihin (Vertex 68 %)
- löytää etsimänsä tiedon ensi yrittämällä (64 %)
- pitää oman alansa elektronista aineistoa Terkko Onlinessa ajantasaisena (täysin samaa mieltä 59 % tai osittain samaa mieltä 22% yht. 81 %)
- pitää Online-palvelua laadukkaana ja luotettavana (74 % täysin samaa mieltä, 19 % osittain samaa mieltä yht. 93 %)
- on saanut apua henkilökunnalta elektronisiin palveluihin liittyvän ongelman ratkaisemisessa (täysin samaa mieltä 60 % ja osittain samaa mieltä 35 %, yhteensä 95 %)
- pitää tärkeimpinä palveluina Pubmediä 91 %, Journal Navigatoria 91 % , Vertexiä 86 % Terveysporttia 74 % ja Mot-sanakirjoja 48 % sekä Mediciä 33 %