Lääkärin määräys uusille opiskelijoille: yksi tablet ja runsaasti luettavaa

Nyt kannattaa todellakin pyrkiä Helsingin yliopiston lääketieteelliseen tiedekuntaan, sillä ensi syksynä aloittavat opiskelijat saavat oman henkilökohtaisen iPad-tabletlaitteen ja sen mukana keskeisiä kurssikirjoja. Lisäksi iPadilla on helppo käyttää Terkko Navigatorin kaikkia palveluita, kuten esimerkiksi täysin uudistuvaa Otto – opiskelijan Terkko -palvelua, Digitaalisen kurssikirjaston opintomateriaaleja ja useita verkossa toimivia kurssikirjoja. Digitaalinen opinto-ohjelma mahdollistuu käytössä olevien laitteiden avulla kaikille mm. Terkon tarjoamien digitaalisten kirjastopalveluiden myötä.

Interaktiiviset iPad-kurssikirjat tarjoavat kokonaan uuden tavan opiskella ja valmistua tentteihin. Niiden avulla huomaa, kuinka mielenkiintoista ja antoisaa voi tenttiinluku ollakaan. Sosiaalinen lukeminen tulee olemaan osa iPad-kurssikirjojen ja Terkko Navigatorin uusia toimintoja. Otto – opiskelijan Terkko muotoutuu oppimisympäristöksi, jossa luodaan uutta oppimisen ekosysteemiä.

Jane ja Aatos Erkon säätiö on tukenut Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan mobiiliteknologian kehityshanketta.

Terkko Navigator: http://terkko.helsinki.fi/