Terkko Impact – uusi teemaprofiili metriikasta ja tutkimuksen vaikuttavuudesta Terkko Navigatorissa

Terkko Navigatoriin on lisätty uusi teemaprofiili Terkko Impact. Se kerää kaikki Terkko Navigatorin aineistot ja palvelut yhden sateenvarjon alle ja muodostaa siten yhtenäisen palvelun laajemman palvelun sisälle. Jatkossa näitä teemaprofiileja on tulossa runsaasti lisää ja ne löytyvät ylävalikon ‘Profiles’-painikkeen kautta. Samasta kohdasta löytyvät edelleen myös Terkko Navigatorin käyttäjien omat kirjastot.

Terkko Impactin kautta saadaan esille kaikki mm. bibliometriikkaan, altmetriikkaan ja muihin uusiin metriikoihin, sekä vaikuttavuus- että näkyvyyspalveluihin liittyvät aineistot ja palvelut. Jos Impact Factor on tuttu, niin mistä sitten löytyvät esimerkiksi Eigenfactor, g-index, SJR tai Terkko Factor? Ja mitkä palvelut tarjoavat kuumia altmetriikkaan liittyviä työkaluja, jotta voin tarkastella oman tutkimustyöni näkyvyyttä ja vaikuttavuutta uudessa mediaympäristössä?

Scientometrics, SearchAdaptor, ImpactStory, Scholar Chart, SCImago Journal & Country Rank, QS World University Rankings ja paljon, paljon muuta on löydettävissä helposti Terkko Impactin kautta.

Terkko Impactin etusivu listaa automaattisesti kaikki aiheeseen liittyvät uusimmat artikkeliviitteet lehdistä, uutispalveluista ja blogeista. Sivun ylälaidassa on kolme valmiiksi tehtyä hakulauseketta, joita klikkaamalla saa tulokset välittömästi esille. Terkko Navigatorin ainutlaatuisen liukuvalikon avulla artikkeleita voi järjestää uutuus-relevanttisuus -akselilla.

Terkko Impactin voi liittää omaan kirjastoon samalla tavalla kuin kaikki aineistot ja jatkossa se löytyy klikkaamalla omaa käyttäjätunnusta ja valitsemalla sieltä ‘My Profiles’. Tutustu jo tänään!

Terkko Impact: http://terkko.helsinki.fi/terkko-impact/