Mirror-projekti pääkirjaston aulassa avaa ikkunan toiseen tilaan

Joakim Breitensteinin Mirror-projekti luo ikkunan pääkirjaston ja taidemuseon välille.

”Peilipinta on arkkitehtuurin ja taiteen näkökulmasta kiinnostava aihe, jota voidaan laajentaa digitaaliteknologian avulla käsittämään ennen täysin scifinä pidettyjä asioita”.

Tervetuloa tutustumaan!

2 Replies to “Mirror-projekti pääkirjaston aulassa avaa ikkunan toiseen tilaan”

1. Ette sitten mitään joutavampaa käyttötapaa keksineet yliopiston rahoille. Tekele on totaalisen ruma ja hyödytön. Yliopiston rahakäyttö on kyllä typerää, kun kirjoihin ja opetukseen ei riitä rahat, mutta tällaiseen p…kaan kyllä.

1. Hei,

Helsingin yliopiston pääkirjaston aulassa vielä elokuussa esillä oleva Mirror Project on arkkitehti Joakim Breitensteinin taideteos, joka on tuotettu yhteistyössä Audiovisuaalisen kulttuurin edistämiskeskuksen AVEKin, Helsingin kaupungin taidemuseon, WDC Helsinki 2012 -hankkeen, Aalto Yliopiston, Oskar Oflund Foundationin, Kaukomarkkinat/Creation Crew:n, Mercedes-Benz CharterWay Rentin, Cisco Systems Finlandin, Cygaten ja Ruukin kanssa. Helsingin yliopiston kirjasto tarjoaa pääkirjaston aulassa tilan projektin toiselle tilakappaleelle.

Mirror project tiimin projektiin kuuluu kaksi identtistä talon näköistä tilakappaletta. Toinen sijaitsee taidemuseossa Tennispalatsissa ja toinen Helsingin yliopiston pääkirjastossa. Kirjaston tapahtumat näkyvät Mirrorista taidemuseolle ja toisinpäin.

Lisätietoja projektista ja sen rahoituksesta löydät taiteilijan verkkosivuilta.

Comments are closed.