RefWorks-viitteidenhallintaohjelma – rauhallisesti etenevä to 12.5.

RefWorks-viitteidenhallintaohjelma – rauhallisesti etenevä to 12.5. klo 13.15-15.30 Viikin infokeskuksen atk-luokka 138

Viitteidenhallintataitoja tarvitsevat Helsingin yliopiston opiskelijat, opettajat, tutkijat ja muu henkilökunta. Kurssi sopii esim. erinomaisesti kandi / maisterintyötä aloittavalle opiskelijalle.
Edeltävät opinnot: Osallistujilta odotetaan kokemusta viite/e-lehtitietokantojen käytöstä. Jos em. tietokantojen käyttö ei ole tuttua, kannattaa osallistua myös Tiedonlähteet tutuiksi -kurssille.

Tavoite: Opit kurssilla RefWorksin perustoiminnot:

• siirtämään viitteitä eri tietokannoista omalle RefWorks-tilillesi ja rakentamaan oman online-tietokannan.
  • liittämään viittaukset käsikirjoitukseesi ja luomaan lähdeluettelon eri tyyleillä.

Sisältö:

• Artikkeliviitteiden siirto kansainvälisistä tietokannoista – mm. Web of Science, Medline, CAB, Scopus ja CSA Illumina – vaivattomasti RefWorksiin.
  • Viitteiden järjestely kätevästi eri kansioihin
  • Käsikirjoituksen lähdeviitteiden muotoilu automaattisesti tietyn tyylin mukaisiksi.

Oppimateriaali ja käytettävä aineisto:

Toteutus ja työtavat: Ohjatut harjoitukset atk-luokassa.

Kurssille ilmoittautuminen