Nämä ratkaisut masterclassilaiset kehittivät

Palvelut pakettiin
Palvelut pakettiin -toimintakonsepti kerää koululla järjestettävän senioriruokailun ympärille myös monia muita heille tarpeellisia palveluita, kuten terveys- ja neuvontapalveluita, vapaaehtoisten kohtaamista (esim. SPR:n ystäväpalvelu) ja ruokahuoltoa (S-ryhmä tai paikallisen yrittäjän toimittama, ennakkoon tilattu ruokakassi). Yhdellä uloslähtemiskerralla tulee hoidettua moni asia. Pakettiin kuuluu myös kuljetus.

MC_jodeopitchaa2Jodeo-sovellus
Jodeo on “työelämän Tinder”. Sovellus auttaa kiireisiä työnantajia ja työtä etsiviä nuoria löytämään toisensa. Applikaation ideana on yhdistää cv ja haastattelu. Palvelussa on salasanan takana työnantajalle suuri joukko hyviä työntekijöitä selkeine profiileineen. Työnantajan on mahdollista määritellä omissa asetuksissaan tarvitsemansa osaaja. Applikaatioon rekisteröityminen on yritykselle maksullista, mutta työnhakijalle ilmaista.

MC_yhteisöpalkka2_neliöYhteisöpalkka
Kun toisilla on liikaa aikaa ja toisilla liian vähän aikaa, Yhteisöpalkka tuo eri ryhmät yhteen ja tasaa aikavajetta. Yhteisöpalkalla palkkatyön ulkopuolella oleva henkilö voi työskennellä yhteisöä hyödyttävissä tehtävissä muutamia tunteja viikossa esimerkiksi lasten tai vanhusten parissa. Työlämässä olevien kiire vähenee ja yhteisön monisukupolvinen vuorovaikutus lisääntyy.

Skills in Action
Skills in Action Academy on uravalmennuskonsepti, jossa sosionomiksi opiskelevat ulkomaalaiset vetävät maahanmuuttajille työllistymiseen tähtääviä kursseja kesäaikaan. Eli kaksi kärpästä yhdellä iskulla: kesätöitä opiskelijoille, ja hyvä startti työllistymiseen vaikeammin työllistyville maahanmuuttajille. Tulevat sosionomit suunnittelevat kurssien sisällön itse ja suorittavat samalla opintoihin kuuluvan harjoittelun.

MC_annipitchaa2_neliö

Elämänvalintageneraattori
Elämänvalintageneraattori on sovellus, joka havainnollistaa erilaisten valintojen ja kulutuskäyttäytymisen taloudellisia vaikutuksia nuorille. Ensin käyttäjä vastaa muutamiin omia tulevaisuuden suunnitelmia koskeviin kysymyksiin ja sen jälkeen ohjelma piirtää niistä sekä tulo- että menokuvaajat sekä yhteiskunnan takaaman minimituloa osoittavan kuvaajan.

elämänvalintageneraattorinäkymä(Klikkaamalla näet kuvan kunnolla.)