Mytomatoes.com ajankäytön avuksi – suosittelen!

Gradutakuu-blogista löytyy mahtava vinkki ajankäyttöön: Pomodoro-tekniikka! Lyhyesti kyse on siitä, että työskentelet 25 minuuttia, pidät viiden minuutin tauon (silloin et ehdi harhailla liian kauaksi työn äärestä) ja sitten jatkat työskentelyä 25 minuutin ajan.

Pomodorohan on italiaa ja tarkoittaa tomaattia. Tämän tekniikan nimi tulee niistä ajastamista, jotka ovat munan, paprikan tai juuri siis juuri tomaatin muotoisia. Laita siis ajastin käyntiin, ja ei muuta kuin työhön.

Paras osuus tulee tässä: Mytomatoes.comin kautta voit ottaa käyttöön oman “tomaatin” ja kirjoittaa kunkin “tomaatin” jälkeen kyseiseen palveluun ylös, mitä teit. Kokeilin tätä juuri, innostuin ja välitin ilosanoman miehelleni, joka myös rekisteröityi Mytomatoes.com-sivuston kautta voidakseen käyttää “aikatomaattia”.

Tämä on aika yksinkertainen ajanhallinnan kikka, mutta mahtava ja toimiva! Kotiäitinä totean, että jos joka iltayö teen töitä 2-4 tomaatin verran, niin johan alkaa tulosta syntymään!

8 thoughts on “Mytomatoes.com ajankäytön avuksi – suosittelen!

1. Moi! Oikein lupaava blogi sinulla (siis ihan muutenkin kuin meidän sivustojemme kehujen osalta)! 🙂

Huomasin, että blogisi RSS-syöte ei jostain syystä toimi. Osaisiko yliopiston blogituki auttaa? Ainakin itse seuraan blogeja mieluiten RSS:n, Google Readerin ja Flipboardin avulla.

• Hmmm…. RSS-syöte? Minun tämän viikonlopun “tomaattitehtävä” on siis kai selvittää, mikä se RSS-syöte on ja miten se toimii 🙂

• 🙂

Hyvä esitys aiheesta löytyy esimerkiksi täältä:

Käytännössä se mahdollistaa sen, että blogeja voi seurata ilman, että vierailee sivustoilla.

En tiedä, mikä ongelma on, mutta se on “tekninen” ja sen pystyy varmastikin vain ylläpito ratkaista.

2. Hei, Pomodore -tekniikka vaikuttaa kiinnostavalta! Hitaana työskentelijänä lähden helposti kirjoittamaan tajunnanvirran mukana -ehkä tuo työn suunnan tsekkaaminen 25 minuutin välein auttaisi pysymään asiassa:) Tyytyväisenä totean, että tämä tehokas ‘hidastelu’ on jo ihan muotia, sopii mielestäni vielä erittäin hyvin tutkimustyöhön. Tarkoituksenani on oppia vielä tekemään asioita yksi kerrallaan ja keskittyen, mutta mieluummin samaa asiaa puoli päivää kuin viisitoista minuuttia, kun viiden asian samanaikainen tekeminen (keiton keittää samalla kun vaihtaa vauvan vaipan auttaa läksyissä koululaista ja miettii ostoslistaa puhelimessa miehen soittaessa) näyttää ajavan jo yhden jos toisenkin kotiäidin tutkijan työhön…