Konzert des Germanistenchores am 24.4. im Goethe-Institut Helsinki

De

Seit mehr als zehn Jahren gibt es den Germanistenchor an der Universität Helsinki. Unter Leitung von Michael Möbius singt er alte und neue Stücke der deutschsprachigen Chorliteratur. Darunter deutsche Klassiker wie Felix Mendelssohn Bartholdy, Michael Praetorius, finnische Komponisten wie Einojuhani Rautavaara, sowie auch Eigenkompositionen, die vom Germanistenchor uraufgeführt werden.

Alljährlich findet ein Frühjahrskonzert statt (z.B.: 2009: Palvelutalo Helsinki Katjanokka, 2010: Universität Helsinki – Themenprogramm „Neue Deutsche Welle“, 2011: Deutsche Bibliothek Helsinki – Themenprogramm „Nein ernst, also ob das komisch wär“).

In diesem Jahr findet das Konzert im Goethe-Institut Helsinki statt. Es ist wieder ein Themenprogramm, diesmal unter dem Titel „Der Germanistenchor präsentiert: Unvergängliche Melodien des deutschen Tonfilms“. Es erklingen die ersten deutschsprachigen „Hits“ und es singen neben und mit dem Germanistenchor auch einige Solisten wie der finnische Tangotenor Harri Kaitila. Freuen Sie sich auf eine gute Stunde mit Superschlagern aus den 20er bis 40er Jahren!

Fi

”Unvergängliche Melodien des deutschen Tonfilms – elokuvien unohtumattomat melodiat”

Germanistikuoron perinteinen kevätkonsertti järjestetään tänä vuonna Helsingin Goethe-Instituutissa 24.4. klo 17. Konsertissa soivat saksalaisen elokuvan ikivihreät laulut 20-luvulta aina 40-luvulle asti upeina kuorosovituksina.

Kuoron rinnalla esiintyy tangolaulaja, tenori Harri Kaitila ja muutama muukin solisti. Luvassa on viihdyttävä tunti oman aikansa superhittien parissa. Lämpimästi tervetuloa!

Germanistikuoro on Helsingin yliopiston saksanopiskelijoiden ja -opettajien yhteinen kuoro, joka on toiminut aktiivisesti jo yli 10 vuoden ajan. Michael Möbiuksen johdolla kuorossa on laulettu sekä uutta että vanhaa saksankielistä kuoromusiikkia. Kuorokonserteissa on kuultu niin klassisia saksalaisia säveltäjiä, kuten Felix Mendelsohn Bartholdya, Michael Praetoriusta kuin suomalaisia säveltäjiä kuten Einojuhani Rautavaaraa sekä kuoronjohtajan omiakin sävellyksiä Germanistikuoron kantaesityksinä.

Germanistikuoron aiempia esiintymisiä ovat olleet mm. 2009 konsertti Katajanokan palvelutalolla, 2010 Helsingin yliopistolla ”Neue deutsche Welle – 80-luvun saksalaiset hitit” ja 2011 ”Nein ernst, als ob das komisch wär” saksalaisessa kirjastossa.