Kurssikirjaa mä metsästän…

Anu Vuokko kirjoitti äskettäin omista kokemuksistaan opintoihin liittyvien kirjojen hankkimisessa. Itsekin olen samoissa mietteissä, kun Viestinnän perusopinnoissa pyörähti käyntiin uusi kurssi, jonka tenttimiseen tarvitaan kolme mielenkiintoisen kuuloista opusta.

Kehitysmaatutkimuksen kursseilla hovihankkijani oli verkkokauppa Amazon, josta englanninkielistä kirjallisuutta saikin suhteellisen edulliseen hintaan. Viestinnän opinnoissa sen sijaan käytetään paljon suomenkielisiä kirjoja, joten Amazon ei siinä auta.

Lähdin kuitenkin lähestymään ongelmaani netin kautta, koska se on minulle luontainen kanava sekä tiedonhakuun että ostosten tekemiseen. Huuto.net osoittautui yllättävän hyödylliseksi, koska sieltä kautta löytyi yksi etsimistäni kirjoista. Toisen ostin Booky.fi-verkkokaupasta. Kolmas oli loppuunmyyty joka paikasta, joten päätin kokeilla Twitteriä ja Facebookia. Se kannatti: huuteluuni vastattiin jo saman päivän aikana, ja pääsin noutamaan kirjan lainaksi ystävälliseltä twitteristiltä – en tuntenut häntä ennalta, mutta koska molemmat esiinnymme sosiaalisessa mediassa omilla nimillämme ja kuvillamme, ei luottamuspulaa tarvinnut pelätä.

Olen nyt entistäkin varmempi siitä, että haen jatkossakin tenttikirjani mieluiten netistä!

2 Replies to “Kurssikirjaa mä metsästän…”

1. Hyvä vinkki tuo Facebookin käyttäminen tenttikirjan metsästämisessä! Täytyypä kokeilla, jos kirjastosta lainaaminen ei onnistu. Tähän mennessä olen itse ainakin saanut kaiken tarvitsemani opiskelijakirjaston tai kaupunginkirjaston kautta. Kaupunginkirjastoista löytyy yllättävän hyvin myös noita tenttikirjoja ja lainausjonot ovat varmaankin lyhyempiä kuin opiskelijakirjastossa.

2. Blogistani huolimatta minäkin metsästelen edelleen tenttikirjoja netistä – nyt vaan hioeman varovaisemmin ja käytän tietenkin luotettavaksi havaitsemiani tahoja. Eipäs tullut mieleen kokeilla Facebookia tässä suhteessa. Kiitti vinkistä!

Comments are closed.