Haetaan alumneja valtiotieteellisen tiedekunnan ammattikuvakurssille

Hyvä valtsikan alumni,

Valtiotieteellinen tiedekunta järjestää kevättalvella 2014 viidettä kertaa ammattikuvakurssin tiedekunnan opiskelijoille. Kurssi tutustuttaa eri aloilla työskenteleviin tiedekunnan alumneihin sekä vahvistaa opiskelijoiden omia ura- ja opintosuunnitelmia. Tavoitteena on vahvistaa opiskelijoiden käsityksiä omista vaihtoehdoistaan työelämässä ja siellä tarvittavista taidoista.

Kurssi koostuu kahdesta yhteisestä luennosta, vähintään kahdesta alumniryhmästä  ja haastattelun tekemisestä. Lisätietoja kurssista löydät kurssin sivulta opinto-oppaasta

Haemme alumneja kurssin alumniryhmiin. Jokaisessa ryhmässä kokoontuu 2-4 alalla toimivaa alumnia ja noin 6-20 opiskelijaa, jotka keskustelevat yhdessä valtiotieteilijöiden työmarkkinoista, kyseisen ammattialan työtehtävistä ja vaadituista taidoista.

Alumni valitsee omaan työnkuvaansa/työhistoriaansa parhaiten sopivan ryhmän (voit valita myös useampia). Ryhmään osallistumista varten alumnien tulisi valmistella lyhyt suullinen uraesittely. Suurempia esivalmisteluja ei tarvita, sillä opiskelijoiden tehtävänä on esittää alumneille kysymyksiä ja vetää ryhmäkeskustelua.
Ryhmien kokoontumisajat ovat seuraavat:

Alumniryhmät, klo 16.00-18.00, Unioninkatu 40 Sali 7

• ti 21.1. Julkisen alan suunnittelu- ja asiantuntijatehtävät
  • to 23.1. Tutkimustehtävät
  • ti 28.1. Järjestösektori
  • to 30.1. Asiakastyö
  • ti 4.2. Opetus ja koulutus
  • to 6.2. Kansainväliset tehtävät
  • ti 11.2. Konsultointi
  • to 13.2. Johtaminen ja henkilöstöhallinto
  • ti 18.2. Viestintä- ja mediatehtävät
  • to 20.2. Yrittäjyys

Alumnina pääset kurssilla tutustumaan alastasi kiinnostuneisiin opiskelijoihin ja keskustelemaan muiden tiedekunnan alumnien kanssa ammattialasi nykytilanteesta ja kehityksestä. Pyrimme muodostamaan sellaisia ryhmiä, joissa on mahdollisimman monipuolisesti eri pääaineista valmistuneita alumneja.

Ilmoitathan kiinnostuksestasi osallistua ammattikuvakurssin alumniryhmään tällä lomakkeella mahdollisimman pian. Ilmoitamme mukaanpääsystä kurssille joulukuun loppuun mennessä.

Ystävällisin terveisin

Elina Tuusa
Suunnittelija, työelämäyhteydet ja alumnitoiminta
Helsingin yliopiston valtiotieteellinen tiedekunta
p. 040 0660393
valt-rekry@helsinki.fi

Ps. Auta meitä löytämään kadonneita alumneja. Tunnetko valtsikasta valmistuneen alumnin, joka ei ole vielä rekisteröitynyt Alumnikampukselle tai liittynyt Alumniyhdistykseen? Nyt sinulla on mahdollisuus vaikuttaa alumnitoiminnan tulevaisuuteen – mitä suurempi alumniyhteisö, sen vahvempi valtiotieteellinen tiedekunta! Kutsu ystäväsikin mukaan Kerro kaverille -kampanjasivun kautta!

This entry was posted in Sekalaista. Bookmark the permalink.