Sami Pihlström: Miksi uskonnot ovat?

Professori Sami Pihlström
Uskonnot ovat olleet tärkeitä kaikkialla maailmassa – ja niiden merkitys on edelleen suuri niin yhteiskunnallisesti kuin yksilöidenkin kannalta.

Studia Generalia -luennossaan Sami Pihlström etsii vastauksia siihen, miksi näin on. Filosofina hän kysyy myös, mikä tekee uskontoon liittyvistä miksi -kysymyksistä erityisiä verrattuna muihin.

Sami Pihlström toimii uskonnonfilosofian professorina ja Tutkijakollegiumin johtajana Helsingin yliopistossa. Hänen erityisalojaan ovat muun muassa pragmatismin, transsendentaalifilosofian ja uskonnonfilosofian alalla erityisesti pahan tutkimus.

Sami Pihlström luennoi Helsingin yliopiston Studia Generalia -luentosarjassa Muuttuvat maailmankuvat 26.2.2015. Luento on kaikille avoin, ja sitä voi seurata myös verkossa suorana lähetyksenä ja jälkikäteen.

Lisätietoa tilaisuudesta
Luentosarjan ohjelma ja linkit verkkoluentoihin