Oppilaat kirjoittavat: Seitsemän tanssia

TaikaEmmaverkko
Taika Sahlberg ja Emma Kettunen, 4a Viikin norssi:
Neljän viikon jälkeen olemme oppineet liikuntatunneilla seitsemän tanssia: Kikapo, Jiffy Mixer, Letkajenkka, Kulkuset, Tiputanssi, Rokki ja Kehruuvalssi. Valitettavasti Finlandia-talon tanssit siirrettiin ensi vuoden maaliskuuhun
sikainfluenssan takia.

Saamme kuitenkin tanssia pikkujouluissa ja itsenäisyysjuhlissa. Pikkujoulut olivat viime keskiviikkona. Niistä tulikin mahtavat juhlat. Ensin kaikki neloset lauloivat laulun ”Sininen ja valkoinen”. Sitten lauloimme Kotkan ja sitten osa oppilaista esittivät mietteitä Suomesta.

Viimein tuli kohokohta. Kaikki neloset esittivät kaikki seitsemän tanssia. – Vau! Te tanssitte mahtavasti. Kuului monen ihmisen suusta esityksen jälkeen. Se oli totta. Tanssiminen sujui loistavasti, ja se on Reetan ja Pyryn ansiota. Esitysten jälkeen oli pientä naposteltavaa. Tarjolla oli mehua, kahvia, pipareita, torttuja, yms. Samalla lauloimme, (ei tietenkään ruoka suussa) joululauluja.

Kohta on tulossa koulun itsenäisyyspäivän juhlat ja nelosluokat järjestävät ne. Me tanssimme sielläkin. Saa nähdä miten tanssit menee silloin. Varmaan hyvin.