Onsdag bloggen

Oh nej, jag kan inte hitta min text-fil från dator… Men nu har jag skrivit texten igen. (de var lycklig att jag har de tidigare texterna här på nätet!)

Onsdagsgruppen, 6.2.2013

Vi träffade igen med Berit och hon bjud kinusk kaka, vilken söt överraskning! De smakat jättebra! Hon berättade mer om recepten och evenemangar när hon har bakat den här kakan. Dessutom diskuterade vi lite om politik, studerar och ungdomar. Berit sade att de var en program på tv om klassik musik som hon hade tittat. Riki också visade hans violett studentoverall, senare när jag och Riki varit i tunnelbana frågade jag varifrån hade han haft alla de där märkarna.

Onsdagsgruppen, 13.2.2013

Den här gången vi hade något speciellt!

Janica hade bringat en cello med sig och spelade den för hela gruppen! (Tyvärr inte alla varit där på att lyssna.) Hon spelade jätte vackert, till exempel sånger kallas Vaggvisa och Ave Maria! Marjatta också hade printade ut noter och orderna så vi skulle sjunga psalmen tillsammans, och Janica och Enni spelade cello och piano med os. Vi sjöng ”Tryggare kan ingen vara” och ”Blot en dag”, de var kul och jag var lättsam för Berit därför att hon gillar om musiken.

Efter musiken vi pratade tillsammans om skolan, ungdomar och vad var fritiden då och idag. Berit också visade os hennes gammal skolbetyg!

Onsdagsgruppen, 20.2.2013

Berit hade bringade musik skivor med sig och vi talade lite om musik och andra sakerna. Berit berättade om hennes sysslar och hade skriv en lite story av dom, som jag och Riki försökte översätta på finska. De var ju lik som lite spel.  Men då vi alla spelade en frågesport! De var kul, även om frågorna var ganska svåra, men Berit, Riki och jag spelade tillsammans. Det var lättare i gruppen! Vi fick många poäng. 🙂  De var frågorna om historia, musik och sport.

Då efter spelet bjöds det havre kex och kaffe!