Lokakuun aamuklubin satoa – koulutusta ja lukupiiriä

Parin viikon takaisessa aamuklubissa tapasimme Aleksandriassa ja keskustelimme ajankohtaisista asioista ja toiveista. Verkkoja kokemassa oli kuulemma hyvä reissu, josta ideat haluttiin talteen, ja samanlaista reissua toivottiin ensi vuodelle myös.

Osaamistarpeista pohdittiin tukea verkko-opetukseen liittyvien tutkimusten seuraamisessa ja kieliharjoitusta. Tukiverkostolle olisi kuulemma kiva saada vahvistusta englanniksi puhumisesta omasta alasta. Samoin toivottiin katsauksia opetusteknologian tutkimuksista ja muista julkaisuista. Pohdimme tätä Marin ja Kristiinan kanssa ja ideoimme tukiverkoston omaa lukupiiriä, joka voisi mennä vaikka näin: osallistujat

1. lukevat valitsemansa, verkko-opetukseen liittyvän tekstin, vaikkapa tutkimusartikkelin,
  2. kirjoittavat siitä referaatin englanniksi muidenkin luettavaksi verkkoon (omaan blogiinsa tms),
  3. tutustuvat muiden teksteihin ja
  4. alustavat ja keskustelevat aiheista englanniksi ACP:ssä tai f2f.

Miltä tällainen kuulostaa? Kaupan päälle saisimme hyvää käyttöharjoitusta ACP:stä! Jutellaan tästä lisää kielikeskuksen aamuklubissa. Ensimmäinen keskustelutapaaminen voisi olla alkuvuodesta, vaikka tammikuulla, ja seuraavat vois olla parin kuukauden välein.

Myös Moodleosaamista haluttiin vahvistaa. Joulukuun “aamu”klubiin iltapäivälle 11.12. suunnittelimme museokierroksen lisäksi keskustelua Moodleen liittyen; mitä tukihenkilöiden olisi hyvä tietää ja osata Moodlesta opettajien tukea varten, mitä yhteisiä käytäntöjä meillä voisi olla, ja mitä jatkokoulutustarpeita teillä on. Jos tuntuu siltä, että haluatte Moodle-perusteisiin vahvistusta tuohon joulukuun klubiin mennessä, koulutukseen osallistumiselle on mainio tilaisuus OK:n marras-joulukuun kursseilla.

One thought on “Lokakuun aamuklubin satoa – koulutusta ja lukupiiriä

1. Pingback: Tukiverkoston toimintakertomus 2009 – Verkko-opetuksen tukiverkosto

Comments are closed.