Näyttelyn tapahtumat 2018

Islam ja minä -näyttelyn ohella järjestettävät tapahtumat

Tapahtumat järjestetään Siirtolaisuusinstituutin tiloissa (Eerikinkatu 34, Turku), jos muuta tilaa ei mainita. Näyttely on osa Koneen Säätiö – Kone Foundationin rahoittamaa Nuoret muslimit ja resilienssi -tutkimushanketta Helsingin yliopistossa. Näyttely toteutetaan yhteistyössä Globaalinuoret ryn, Nuorten Muslimien Foorumin ja Siirtolaisuusinstituutin kanssa.

Ke 28.2. Näyttelyn avajaiset, klo 1719

Tule juhlistamaan näyttelyn avajaisia kanssamme keskiviikkona 28.2.2018 kello 17–19. Tervetuliaispuheen pitävät Tuomas Martikainen ja Marja Tiilikainen Siirtolaisuusinstituutista. Näyttelyn avaavat Koneen Säätiön hallituksen puheenjohtaja Hanna Nurminen ja Varsinais-Suomen ELY-keskuksen ylijohtaja Kimmo Puolitaival. Ohjelmassa on nuorten taitelijoiden puheenvuoroja, ja Aatike, Hedil ja Nesriin Al Take esiintyvät. Tilaisuuden juontaa Nuorten Muslimien Foorumin aktiivi ja Turun nuorisovaltuuston jäsen Abdel Bettahar.

Lisätiedot Facebook-tapahtumasta: https://www.facebook.com/events/585146468492768/

Pe 2.3. Nuorena muslimina Suomessa -paneelikeskustelu, klo 16-18

Turun kaupunginkirjaston Studiossa järjestettävässä paneelikeskustelussa nuoret pohtivat identiteettejään ja kuulumisen tunnettaan. Kuinka moninainen oma identiteetti voi olla? Millaisia haasteita ja voimaantumisen kokemuksia musliminuorten elämässä on? Keskustelun juontaa opettaja Zahra Al Take. Osana keskustelua esitetään nuorten tekemä video, jossa eri taustoista tulevat nuoret kertovat arjestaan. Tervetuloa!

Paikka ja aika
Turun kaupunginkirjasto (Linnankatu 2), Studio
Pe 2.3.2018, klo 16–18

Lisätiedot Facebook-tapahtumasta: https://www.facebook.com/events/1595444367235378/

La 3.3. Näyttely auki ja perhepäivä, klo 11-15
Askartelua (lyhdyt, helmi/rukousnauhat), mahdollisuus saada hennatatuointi (Siirtolaisuusinstituutin luentosali 2. krs)

Ma 5.3. Kalligrafia-työpaja, Neriman Al Take, klo 13-15

Pe 9.3. Open stage, klo 17-19
Musiikkia, runoja, ym. Tule esittämään omasi!

La 10.3. Näyttely auki ja perhepäivä, klo 11-15
Kalligrafiaa, taidetta lapsille ja nuorille (Siirtolaisuusinstituutin luentosali 2. krs)

Pe 16.3. Kysy islamista – nuoret vastaavat, klo 17-19
Mitä olet aina halunnut tietää islamista? Elävässä kirjastossa voit kysyä nuorilta mieltä askarruttavista asioista.

Ti 20.3. Näyttelyn viimeiset tunnit! klo 17-19