Hallituksen kokous 06/2007

KANSANTALOUSTIETEEN OPISKELIJAT RY HALLITUKSEN KOKOUS 6/2007

Aika: Maanantai 12.3.2007 klo 15.00

Paikka: Valtiotieteellisen tiedekunnan kirjaston kokoushuone, Helsinki

Läsnä: Ilkka Kaukoranta, Daniela Vangelova, Pyry Bollmann, Olli Karjalainen, Samuli Saviala, Elina Kekkonen, Andrei Ovod

Poissa: Ira Wichmann, Laura Rovamaa, Stina Pasanen, Antti Kerppola, Ilari Valjus, Viivi Viitanen, Hannu Kivimäki

1. Kokouksen avaaminen

• Puheenjohtaja avasi kokouksen klo 14.57

2. Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi

3. Järjestäytyminen, kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen ja viimeisen pöytäkirjan hyväksyminen

• Hyväksyttiin esityslista kokouksen työjärjestykseksi
  • Hyväksyttiin edellisen kokouksen pöytäkirja

4. Postit

• Ei saapunutta postia

5. Menneet tapahtumat

• Tiedettä ja Viiniä, 2.3, 56 hlö
  • Turhan tiedon ilta, 7.3, 15 hlö
  • Periodibileet, 9.3, 5 hlö

6. Talous

• Elina kertoi, että taloudellinen tilanne on edelleen hyvällä mallilla.
  • Puhetta oli siitä, josko avustukset kerkeävät tulla ennen kuin Kapitaalin lasku sekä Praha-matka on maksettava, mutta Ilkka rauhoitteli ja sanoi, että huoleen ei ole aihetta.

7. Kulttuuri ja Kapitaali

• Lääkisen speksi 14.3
  • Oopperaan menosta sovittiin, että joku aamu voisi käydä tarkistamassa, jos kyseiselle illalle olisi mahdollista saada edullisempia lippuja.
  • Pyry ehdotti, että Ryhmäteatterissa voisi olla jotakin mielenkiintoista menossa. Sovittiin, että hän tarkistaa Ryhmäteatterin ohjelmiston ja kertoo Ollille.
  • 23.3, kuudes linja, Jazz-ilta. Oskari Rekola hoitaa järjestelyt ja tiedottamisen.
  • Kapitaali menee painoon tämän viikon (viikko 11) alkupuolella.

8. Opintoasiat

• Fuksisivujen uudistaminen lähtee käyntiin loppuviikosta. Hannu auttaa, kunhan ehtii kiireiltään.
  • Pyry kertoi, että sivuille tuleva haastattelu on kehitysvaiheessa.
  • Laitosryhmäkokouksessa ehdotetaa, että KA4 siirtyy aikataulussa ennen KA5:sta.
  • Lisäksi pyydetään, että kesätenttimahdollisuuksia lisättäisiin.
  • Uusi KA6 kehitteillä, samantapainen kuin KA2; vierailevia tutkijoita kertomassa tutkimuksistaan.

9. Urheilu

• Keskiviikkona 14.3 olisi mahdollista pelata futsalia lääkisläisten kanssa.
  • Samuli kertoi, että salibandyjoukkueesta puuttuu vielä maalivahti.
  • Ehdotettiin, että KTTO voisi tässä tapauksessa liittyä Kannun joukkueeseen. Idea jää hautumaan, kunnes lopullinen päätös on tehtävä.
  • Antti oli ehdottanut, että korisjengi voisi treenata yhdessä myös vapaa-ajalla. Ehdotus otettiin positiivisin mielin vastaan.
  • Samuli kertoi, että keväällä on luvassa katukorista
  • Toukokuun lopulla Kannu on järjestämässä jalkapalloturnauksen.

10. Virkistys

• Periodibileiden suunnittelu on käynnissä
  • Yrityssponsseja hankittava
  • Lähiviikkoina päätettävä markkinoinnista ja web-sivujen ylläpidosta
  • KTTO3 media sitsit 14.4. kokoustetaan medialaisten kanssa 21.3- Ehdotus, että järjestettäisiin KTTO:laisten kesken pokeri-turnaus. Idea päätettiin jättää hautumaan.
  • Puhetta myös siitä, että olisi hauskaa järjestää toinen lautapeli-ilta. Katsotaan, josko lähitulevaisuudessa löytyy joku sopiva viikonloppupäivä kyseiselle tapahtumalle.

11. Praha

• Tähän asti jo 9 ilmoittautumista, toivotaan, että lisää tulee
  • Olli kertoi saaneensa tietoa Praha-kontaktilta; yliopistomajoitus osoittautuu liian hankalaksi, joten pidättäydytään hostellissa.
  • Olli ilmoittaa päätöksestä Praha-kontaktille.

12. Muut asiat

• McKinsey&Company excu, 16.3
  • McKinsey&Conpany- paneeli 20.3, puhumassa mm. Lauri Mustonen
  • Laavuretki 16-17.3, lähtijöitä n. 10