Sino-Finnish Joint Learning Innovation Institute järjesti tekoälyyn ja oppimiseen liittyvän konferenssin 24.-25.11. 2020

Sino-Finnish Joint Learning Innovation Institute järjesti AI in Learning -aiheisen verkkokonferenssin 24.–25.11. Tapahtuman toteutti Beijing Normal University.

Sino-Finnish Joint Learning Innovation Institute (JoLII) on yhteistyöverkosto, jota koordinoidaan Helsingin yliopistossa sekä Beijing Normal University:ssa. Mukana yhteistyössä on useita yliopistoja ja yrityksiä.

JoLII:n tavoitteena on yhdistää kiinalaisia ja suomalaisia tutkijoita, opettajia sekä yrityksiä sekä mahdollistaa yhteistyö korkealaatuisen oppimisen ja koulutuksen edistämiseksi kaikille ihmisille. Tarkoituksena on edistää osallistavia ja opiskelijalähtöisiä oppimisratkaisuja Kiinassa sekä Suomessa. Lisätietoa yhteistyöstä löydät täältä.

AI in Learning –verkkokonferenssissa kuultiin myös esityksiä AI in Learning -projektin tutkijoilta. Konferenssin teemoina olivat muun muassa tekoälyn käyttöön liittyvät eettiset haasteet sekä koneoppinen ja älykkäät opetusjärjestelmät.