Opetukseni-sivu kaikkien opettajien käytettävissä

TIEDOTE: OPETUKSENI-SIVU KAIKKIEN OPETTAJIEN KÄYTETTÄVISSÄ

Digitaalinen opetus- ja oppimisympäristö (DOO) -projektin tiedotus on painottanut vahvasti opiskelijanäkökulmaa: olemme kertoneet opiskelijan arkea helpottavista uusista palveluista, järjestäneet opiskelijoille ideakilpailun ja esitelleet kehitettäviä palveluita HYY:n kanssa järjestetyssä tilaisuudessa. Tammikuussa alkavassa Valtiotieteellisen tiedekunnan pilotissa keskiössä ovat opiskelijoiden lisäksi myös opettajat. Opetustapahtumille automaattisesti luotujen kurssisivujen lisäksi pilotissa ovat mukana Opintoni- ja Opetukseni-sivut, joiden kautta opiskelijat ja opettajat löytävät kurssisivunsa.

Vaikka tiedottamisen ja kehitystyön painopiste on ollut opiskelijoissa, on Opetukseni-sivu syntynyt siinä samalla, lähes sivutuotteena. Ja kuten Opintoni-sivu on jo kaikkien Helsingin yliopiston opiskelijoiden käytettävissä, on Opetukseni-sivu kaikkien opettajien käytettävissä. Ero pilottiin osallistuviin nähden on se, ettei kurssisivuja ole vielä luotu eikä niille siten ole linkkejä. Sivujen muut ominaisuudet ovat kuitenkin kaikkien opettajien käytettävissä: sivulla näkyy niiden opetustapahtumien aikataulut, joihin opettaja on Oodissa merkitty opettajaksi, sekä opettajalle suunnattuja muokattavia linkkejä.

DOO-projektissa kehitystyötä tehdään ketterin menetelmin, mikä tiivistetysti tarkoittaa tuotteen tai palvelun kehittämistä pikkuhiljaa täydellisemmäksi ja valmiimmaksi käyttäjäpalautteen perusteella. Projektin blogissa julkaistu kirjoitus iteroinnista avaa työskentelytapaamme enemmän. Julkaisemalla Opetukseni-sivun jo tässä vaiheessa kaikille opettajille toivomme saavamme sivua käyttäviltä opettajilta palautetta ja kehitysehdotuksia, jotka auttavat meitä kehittämään mahdollisimman hyvin opettajien arkea tukevan palvelun.

Opetukseni-sivu lyhyesti:

• Sivu on jokaiselle henkilökohtainen, tiedot näkyvät vain sinulle.
  • Sivu näyttää Oodiin tallennettuja tietoja, opetustietoja ei tallenneta sivulle.
  • Sivua kehitetään antamasi palautteen perusteella.
  • Sivu on tulevaisuudessa portti kurssisivuillesi.

Opettaja, tutustu Opetukseni-sivuun osoitteessa: https://teacher.helsinki.fi.