Metsätieteiden maisteriohjelman vuosikatsaus

Metsätieteiden maisteriohjelman vuosi on ollut vauhdikas ja sisältänyt monta mielenkiintoista projektia. Olemme pystyneet tuomaan tutkimustiedeon käytäntöön hyödyntämällä laajennettua todellisuutta (XR) käytännössä monella eri tavalla ja monessa eri kontekstissa. Tästä on ollut selvää apua yhteistyöyrityksillemme.

Alla tarkempi listaus menossa olevista projekteistamme:

Metsätieteellisen maisteriohjelman neuvottelutaidot-kurssi
Neuvottelutaitojen kouluttaminen VR:ää ja 360-videoita hyödyntäen

Tropiikkikurssi
Vuorovaikutus-ja neuvottelutaitojen opettaminen VR:ää, 360-videota, web-sisältöä, käytännön harjoittelua ja vertaisoppimista hyödyntäen. Tarkoituksena valmistaa opiskelijoita joka toinen vuosi järjestettävään kurssiin, jossa vieraillaan

Ponsse ja Outotec
Työelämässä vaadittavien taitojen selvittäminen sekä VR-koulutusympäristön suunnittelu tarvittavien taitojen pohjalta

Kansainvälinen design-kurssi e-CirP -hankkeessa
Modulaarisen opetuspaketin (mm. virtuaalitodellisuus) luominen tuotesuunnitteluun liittyen.

Intrinsic-hanke
Kansainvälinen hanke, jossa selvitetään eri yliopistojen yrittäjyystaitojen opettamista sekä kehitetään yrittäjyystaitojen ja -kompetenssien oppimista mm. VR:ää hyödyntäen.

Yliopiston päärakennuksen uudistamishanke, osallistuva suunnittelu
Oppimisympäristötutkimus & Virtuaalitodellisuus osallistavan suunnittelun menetelmänä

Finnair
VR-oppimisympäristöjen käyttäminen koulutuksessa ja osaamisen arvioinnissa

Luova ope
Yhdessä kasvatustieteellisen tiedekunnan kanssa tehty kurssi, jossa harjoitellaan vuorovaikutustaitoja VR:n ja 360-videoiden avulla.