Parasiittiklubi: Media 5.11

Dilemma ry ja Nykytaiteen museo Kiasma esittävät:

PARASIITTIKLUBI: MEDIA
Kiasman Seminaari-tila
ke 5.11 klo 18

Alustajat:
Henry Bacon
Jussi Vähämäki

Mikä on median mieli?
Onko medialla enää rajoja?
Mitä valtasuhteita medioihin piiloutuu?
Onko median vapaus Suomessa näennäistä?

Parasiitti on Dilemma ry:n ja Kiasman järjestämä keskustelutilaisuus, joka pureutuu ajankohtaisten kysymysten syvimpään ytimeen. Media on tällä kertaa teemana, ja alustajina toimivat Henry Bacon ja Jussi Vähämäki. Alustusten jälkeen yleisö voi osallistua keskusteluun.

Esittelyt alustajista:

Henry Bacon on elokuva- ja televisiotutkimuksen professori Helsingin yliopistossa. Pitkän linjan elokuvatutkijana hän on tarkastellut, kuinka elokuvan katsominen ja maailman havaitseminen ovat vuorovaikutuksessa keskenään. Hänen teoksiaan ovat mm. Audiovisuaalisen kerronnan teoria ja Seitsemäs taide — elokuva ja muut taiteet.

Jussi Vähämäki on valtiotieteilijä, joka tunnetaan uuden työn, talouden muutosten ja
kommunikaatioyhteiskunnan tutkijana. Hän on kirjoittanut mm. työelämää ja politiikan
filosofiaa käsittelevät teokset Kuhnurien kerho ja Elämä teoriassa. Vähämäki vetää myös
yhteiskuntatieteellistä General Intellect -osuuskuntaa.