Tukea videoiden tekemiseen

Nyt on tarjolla neljä koulutusta, joiden avulla saat tietoja ja taitoja opetusvideoiden tekemiseen ja käyttöön.

Ke 27.5. pidetään koko päivän kestävä videoeditointikurssi Liikkuvan kuvan käsittely ja julkaisu verkossa. Kurssilla perehdytään MovieMaker-ohjelman käyttöön. Kouluttajana on Meeri Nisula Aamos Oy:stä. Ilmoittautuminen päättyy 18.5.2015.

To 28.5. iltapäivällä on tarjolla Digitaaliset tarinat oppimisen ja opetuksen tukena –työpaja Minervatorilla. Työpajassa saat vastaukset kysymyksiin: Mitä on digitaalinen tarinankerronta? Miten voit käyttää digitaalisia tarinoita omassa opetuksessasi? Miten iPadilla tehdään digitarinoita? Jos sinulla ei ole omaa iPadia, saat sen käyttöösi Minervatorilta. Kouluttajana toimii Satu Hakanurmi, joka tekee väitöskirjaa digitaalisesta tarinankerronnasta. Ilmoittautuminen päättyy 21.5.2015.

Pe 5.6. pääset aamukahville verkkopeda-kahvilaan, jonka aiheena on Videoiden hyödyntäminen opetuksessa. Alustajina ovat opetusvideoita käyttäneitä opettajia. Ilmoittautuminen päättyy 29.5.2015.

Syyslukukaudella tarjolla on pidempi koulutuskokonaisuus Vaikuttava opetusvideo – pedagogisia ja viestinnällisiä näkökulmia opetusvideon tekemiseen. Kurssi sisältää neljä lähipäivää sekä välitehtäviä syys-lokakuussa. Kouluttajina toimivat mm. pedagogiset yliopistonlehtorit Saara Repo ja Anne Haarala-Muhonen sekä puheviestinnän lehtori Malla Kuuranne (TeaK). Ilmoittautuminen päättyy 29.5.2015.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen Helsingin yliopiston henkilöstön koulutuskalenteri Henkassa.

Kuva: Morguefile.com