Vakava auttaa opiskelijaa valmistumaan

Seinäjoen yliopistokeskuksessa käynnistyy syksyllä Akateemiset tutkinnot valmiiksi Etelä-Pohjanmaalla-hanke, jonka tavoitteena on tukea akateemisten tutkintojen valmistumista alueella tarjoamalla erilaisia opintoja edistäviä palveluja. Näitä ovat esimerkiksi opintoneuvonta, graduohjaus, gradun tekemistä tukevat lyhytkurssit, erilaiset koulutukset ja tenttimismahdollisuudet alueella. Osallistuminen hankkeen puitteissa tehtävään toimintaan on maksutonta.

Hanke käynnistyi infotilaisuudella  3.lokakuuta. Infotilaisuudessa kerrottiin tulevasta toiminnasta, joka kestää noin vuoden.

– Tilaisuuden jälkeen sai päättää, haluaako lähteä järjestämämme toiminnan tuella suorittamaan opintojaan loppuun, kertoo koulutussuunnittelija Sofia Eklund Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista.

Hanke toteutetaan yhteistyössä Helsingin, Vaasan ja Tampereen yliopistojen kanssa, mutta toimintaan ovat tervetulleita kaikkien yliopistojen opiskelijat.

Akateemiset tutkinnot valmiiksi Etelä-Pohjanmaalla (VakavaEP III) on Seinäjoen yliopistokeskuksen rahoittama ja Ruralia-instituutin vetämä hanke, joka on jatkoa vuonna 2006–2008 ja 2009-2011 toimineille samansisältöisille VakavaEP I:lle ja II:lle.