Mälardalenin korkeakoulussa järjestettiin vuorovaikutustaitojen ja vuorovaikutuksen toimintamallien tutkimukseen keskittyvä konferenssi ICOP-L2 toukokuun 29. – 31.5.19. Osallistuin konferenssiin väitöstyöhöni liittyvällä esitelmällä Self- and Other-Repairs in FUSE – The Finnish Upper Secondary School Corpus of Spoken English.
![](https://blogs.helsinki.fi/languagecentre-ootu/files/2019/06/IMG_6918-e1559730966408-1024x545.png)
Esimerkki aineistosta. Lisää esimerkkejä täällä: https://fusecorpus.eu/explore/the-audio-recordings-transcripts-and-metadata/
Konferenssiin osallistui huomattava määrä tutkijoita Helsingin, Jyväskylän, Tampereen ja Turun yliopistoista. Seuraamieni esitelmien perusteella keskustelunanalyysi ja multimodaalinen keskustelunanalyysi näyttävät vakiinnuttaneen asemansa suomalaisessa vuorovaikutuksen tutkimuksessa.
![](https://blogs.helsinki.fi/languagecentre-ootu/files/2019/06/IMG_6877-1024x768.jpg)
Mutta ja Peltonen Turun yliopistosta esittelemässä LALI-projektia. Linkki projektin kotisivulle: http://www.lali-project.eu/finnish/
Konferenssiohjelmaa riitti aamusta pitkälle iltapäivään, mutta onneksi illalla ehti käydä tutustumassa Västeråsin keskustaan sekä tuomiokirkkoon.
![](https://blogs.helsinki.fi/languagecentre-ootu/files/2019/06/IMG_6916-1024x768.jpg)
Lilja ja Kananen Tampereen yliopistosta esittelemässä otsikolla Learning How to Learn a Second Language In-The-Wild
Konferenssin abstraktit löytyvät täältä: https://mdh.se/polopoly_fs/1.123105!/Menu/general/column-content/attachment/ICOP-L2-2019-abstracts.pdf
Teksti ja kuvat: Lasse Ehrnrooth