”Tyvestä latvaan” – Viikin kampuskirjaston kevätkauden 2012 vitriininäyttely palveluaulassa

•  Korkeinta metsäopetusta 150 vuotta (1862-2012)

Näyttely esittelee viitteellisesti opetuksen ja oppimisen paikallisia ympäristöjä, aineistoja ja välineitä Lammin Evon erämaista nykyhetken rajattomiin virtuaaliympäristöihin.

•  Kirjasto metsäopetuksen ja oppimisen tukena (1862-2012)

Näyttelyn toisessa osassa esittäytyvät korkeinta metsäopetusta koko sen olemassaolon ajan tukeneet kirjasto- ja tietopalvelut. Näyttely kertoo Helsingin yliopiston metsäalan asiantuntijoiden, opiskelijoiden, opettajien ja tutkijoiden kirjasto- ja tietopalvelujen kehityksestä 150 vuoden aikana.

Tyvestä latvaan -näyttelyn on suunnitellut ja toteuttanut tietoasiantuntija Eeva-Liisa Viitala yhdessä metsä- ja puualan tieteenalavastaavan Liisa Siipilehdon kanssa. Näyttelyyn voi tutustua Viikin kampuskirjastossa 3.6.2012 asti kirjaston aukioloaikoina.

Teksti ja kuva: Eeva-Liisa Viitala ja Liisa Siipilehto