The International Aristotle Bibliography Online koekäytössä (-30.9.2012)

This post is also available in: englanti

Antiikin filosofian ja Aristoteles-tutkimuksen laaja tietolähde: The International Aristotle Bibliography Online on Helsingin yliopistolaisten ja kirjaston paikallisasiakkaiden koekäytettävänä syyskuun ajan.

Bibliografia sisältää aiheeseen liittyen yli 50 000 viitettä eurooppalaisilla kielillä ilmestyneistä kirjoista, artikkeleista, kirjallisuuskatsauksista ja väitöskirjoista 1900-luvulta aina nykypäivään saakka.

Bibliografiaa päivitetään puolivuosittain sadoilla uusilla viitteillä.

Palaute: kk-tietopalvelu@helsinki.fi

One Reply to “The International Aristotle Bibliography Online koekäytössä (-30.9.2012)”

1. Tämä on erittäin hyödyllinen tietokanta paitsi Aristoteles-tutkijalle ja opiskelijalle myös monille muille, jotka työskentelevät aristotelisen perinteen parissa ja käyttävät hyväkseen Aristoteles-tutkimusta. Tein koehaun hakusanalla “Paolo Crivelli” ja sain tulokseksi peräti 12 arviota hyvissä lehdissä hänen monografiastaan Aristotle on Truth (en tosin itse monografiaa enkä hänen muitakaan julkaisujaan, mutta oletan, että tietokanta täydentyy koko ajan). Puutteistaan huolimatta tietokanta auttaa hakemaan tutkimuskirjallisuutta ja säästää huomattavasti aikaa itse tutkimuksen lukemiselle.

Comments are closed.