“Pelätty pelastaja – rokotuksen historiaa” -näyttely Terkossa 26.1.2013 asti

Helsingin yliopistomuseon suuren suosion saavuttanut näyttely ”Pelätty pelastaja – rokotuksen historiaa” saa uuden elämän Meilahden kampuskirjasto Terkossa. Vuoden alussa Lääkäripäivillä esillä olleeseen näyttelyyn on mahdollista tutustua Terkossa 26.1.2013 asti.

Näyttelyssä paneudutaan rokotuksen historian mielenkiintoisiin vaiheisiin, erityisesti isorokon torjuntaan. Rokotus on yksi merkittävimmistä lääketiedettä mullistaneista keksinnöistä. Se on pelastanut lukemattomia ihmishenkiä, mutta myös herättänyt voimakkaita tunteita koko historiansa ajan.

Marraskuinen yleisöopastus ja Terkon auditoriossa järjestettävät tietoiskut syventävät näyttelyn keskeisiä teemoja, etenkin isorokon hävittämistä maailmasta ja rokotusten vastustusta.

Oheisohjelma:

• to 8.11. klo 16 yleisöopastus Pelätty pelastaja -näyttelyssä.
  • to 15.11. klo 16Rokotuksen historiaa – kuinka isorokko voitettiin” -tietoisku/ projektisuunnittelija Susanna Hakkarainen ja museoamanuenssi Henna Sinisalo (Terkko, 2. krs, auditorio.
  • to 22.11. klo 16Rokotuksen historiaa – valistusta ja vastustusta” -tietoisku /museoamanuenssi Henna Sinisalo ja projektisuunnittelija Susanna Hakkarainen: . (Terkko, 2. krs, auditorio.)

Tervetuloa tutustumaan rokotuksen historiaan Meilahden kampuskirjasto Terkkoon!
(Meilahden kampuskirjasto Terkko, Haartmaninkatu 4, 1. krs.)

Lisätietoja:
Museoamanuenssi Henna Sinisalo puh. 050 415 5286, henna.sinisalo@helsinki.fi

Linkit:

• Verkkonäyttely (Rokotuksen historiaa virtuaalisesti Helsingin yliopistomuseon kotisivuilla)