E-Korean studies -tietokannat käytettävissä Helsingin yliopistossa

This post is also available in: englanti ruotsi

Useita Korean tutkimuksen kokotekstitietokantoja hankittu Helsingin yliopistolle. E-Korean studies -tietokannat sisältävät mm. e-lehtiä, e-kirjoja sekä hakuteoksia Korean tutkimuksen eri osa-alueilta.

Koreanstudies Information Service System (KISS): Korealaisten tieteellisten kausijulkaisujen kokotekstitietokanta.

KSI e-book: Valikoima e-kirjoja eri tieteenaloilta

KoreaA2Z: Tietokanta, joka sisältää mm. hakuteoksia useilta aloilta sekä historiallisia lähdeteoksia, kuten Samguk sagi ja Samguk yusa.

The Digital Culture Art Course: Taide- ja kulttuurihistorian luentoja videomuodossa.

Kdatabase: Korean lähihistoriaan liittyvää arkistoaineistoa ja sen tutkimusta.

KPjournal: Korean kansantasavallan luonnontieteellisten kausijulkaisujen kokotekstitietokanta.

Korean History & Culture Research Database: Kokotekstitietokanta sisältää mm. arkeologisia kaivausraportteja ja Korean historiaa käsitteleviä monografioita.

History Culture Series: Runsaasti kuvitettua Korean historiaa ja kulttuurihistoriaa käsittelevää multimedia-aineistoa.

LawnB’s Legal Information Service: Oikeustieteellistä tutkimusta, lainsäädäntöä ja oikeustapauksia sisältävä tietokanta.

Huomaattehan, että tietokannat on optimoitu Windows ja Internet Explorer ympäristöön eivätkä välttämättä toimi kunnolla muissa ympäristöissä. KISS toimii myös Firefox-selaimella.

E-Korean studies on hankittu yhteistyössä NIAS:in kanssa ja Korea Foundationin tuella.