Det tar bara HUPS och bibliotekets material ligger på forskarens bord!

Inlägget finns också på: Finska Engelska

Service för forskarna vid Helsingfors universitet och HUCS

HUPS
Klicka på logon! Det kommer att ta dig direkt till beställningsformuläret

HUPS är bibliotekets service, som erbjuder personal vid Helsingfors universitet och HUCS möjligheten att avgiftsfritt beställa böcker och artikelkopior från samlingar vid Helsingfors universitets bibliotek.

Materialet levereras till interna postadresser vid universitetet, och forskaren behöver inte hämta det från biblioteket sig själv. Ett par forskare har redan blivit stamkunder av tjänsten.

Litteraturen kommer till postlådan

Testperioden av HUPS tjänsten startade i maj 2015. Under ett halvår, över 300 beställningar har gjorts från hela universitetet. Beställningar har innehållit mestadels kopior av artiklar, lite mer än en tredjedel innehöll böcker. Som regel har beställningarna levererats inom ett par dagar.

Beställ här!

Gör beställningen med denna blankett.

Du hittar blanketten också på bibliotekets hemsida, på Terkko Navigator och på ResearchGuides. Följ bara HUPS-logon!

Du kan göra en HUPS-bäställning också via SFX-länksök.