Vuoden 2016 Kanava-tietokirjapalkinto Kiinan tutkijoille

Enemmän kuin puoli taivasta: kiinalainen nainen historiassa, yhteiskunnassa ja kulttuurissa on saanut vuoden 2016 Kanava-tietokirjapalkinnon.

enemman_kuinKanava-palkinto myönnetään vuoden parhaalle suomalaiselle politiikan, yhteiskunnan, talouden, historian tai kulttuurin alan tietokirjalle. Palkinnon saaja julkistettiin 3. marraskuuta Suomen Kuvalehden 100-vuotisjuhlagaalassa.

Miltä näyttää maailma kiinalaisen naisen silmin? Maailman väkirikkain maa Kiina modernisoituu nopeasti. Huolimatta huimasta talouskasvusta, länsimaisista vaikutteista ja uudistuksista se pitää yhä voimakkaasti kiinni vahvasta, omaleimaisesta kulttuuristaan. Tiina Airaksisen, Elina Sinkkosen ja Minna Valjakan toimittama Enemmän kuin puoli taivasta kokoaa yksiin kansiin kiinalaisten naisten elämän perinteiden, kommunistisen puolueennäkemysten, läntisten roolimallien ja heidän omien tavoitteidensa ristivedossa.
Onnea palkinnonsaajille!

PhD Tiina Airaksinen työskentelee Helsingin yliopistossa Aasian tutkimuksen yliopistonlehtorina.
DPhil Elina Sinkkonen työskentelee vanhempana tutkijana Ulkopoliittisessa instituutissa.
FT Minna Valjakka työskentelee tutkijana kansainvälisessä Aasian tutkimuksen instituutissa Leidenissa.
Kirjan muut kirjoittajat ovat Kiinan kulttuurin, yhteiskunnan ja historian asiantuntijoita sekä Suomesta että ulkomailta.
(Art House Tiedote 4.11.2016)

Paikanna kirja uudesta Helkasta
kiinaqr