Campusbiblioteket i Gumtäkt ska renoveras

Inlägget finns också på: Finska Engelska

I början av 2018 flyttas och gallras samlingarna på Campusbiblioteket i Gumtäkt. Arbetet kan tidvis orsaka buller.  Vi ber om ursäkt för eventuella störningar.

Campusbibliotek i Gumtäkt ska renoveras
Campusbiblioteket i Gumtäkt ska renoveras

Flytten är en förberedelse för renoveringen av bibliotekets lokaler sommaren 2018. Ungefär hälften av lokalerna i andra våningen av campusbiblioteket kommer att tas i bruk av Matematisk-naturvetenskapliga fakultetens forskare. I bibliotekets nuvarande lokaler planeras även nya rådgivningstjänster för studenter samt lokaler för specialtentamina (Guidance Hub).

Campusbibliotekets sista öppethållningsdag före renoveringen är fredagen den 18 maj 2018.   Det nyrenoverade biblioteket öppnas hösten 2018. Tidtabellen klarnar senare.

Böckerna på Campusbiblioteket i Gumtäkt har från och med slutet av våren långa lånetider som räcker över sommaren.