Teqmine – tekoälypohjainen patenttihaku auttaa innovoinnissa ja tutkimuksen kaupallistamisessa!

Onko keksintösi jo patentoitu? Onko tavoitteenasi tutkimuksesi kaupallistaminen? Onko tutkimusryhmäsi innovaatioprosessi kunnossa? Opiskelija, haluatko työllistyä maailman innovatiivisimpiin yrityksiin?

Helsingin yliopiston kirjasto on hankkinut asiakkaidensa käyttöön huippukiinnostavan Teqmine-palvelun. Se jatkaa kirjaston vahvaa panostusta uusien, innovatiivisten tekoälyä hyödyntävien palveluiden tarjoamiseen. AI-palvelut nostavat yliopiston tutkijoiden ja opiskelijoiden, ja sitä kautta koko Helsingin yliopiston, kansainvälistä kilpailukykyä jatkuvassa muutoksessa olevassa yhteiskunnassa.

Teqminen PATENT SIMILARITY on tekoäly, joka on koulutettu yli 16 miljoonan kokotekstipatentin avulla, ja se oppii lisää lukemalla yli 100 000 uutta patenttia kuukausittain. PATENT SIMILARITY -tekoälyllä kuluu miljoonien patenttien lukemiseen sekuntteja, joten sen avulla voidaan ohittaa hidas ja hankala työvaihe ja saada enemmän aikaa itse innovaatioprosessille.

Teqminen PATENT SIMILARITY on helppokäyttöinen: Kopioi ja liitä väitöskirja, artikkeli, patentti, keksintöilmoitus, web-sivu hakukoneeseen, tai kirjoita ideasi vapaasti, ja tekoäly löytää samankaltaisimmat patentit. Hakukenttään mahtuu jopa 10 miljoonaa merkkiä!

Teqminea on helppo käyttää missä tahansa Helsingin yliopiston käyttäjätunnuksen avulla. Parhaat ideat löytyvät vapaa-ajalla, nyt voit hyödyntää Teqminea jo kesän aikana!

Kokeile jo tänään!

1. Go to sim.teqmine.com
  2. Select “organization user”
  3. Enter your university email and password