Sata naista Wikipediaan Kaisa-talossa 8.3.2016

satanaista-banneri

Pääkaupunkiseudun kirjastot, museot ja arkistot tempaisevat kansainvälisenä
naistenpäivänä 8. maaliskuuta, 2016, tavoitteenaan luoda Wikipediaan artikkeli 100 Suomessa vaikuttavasta tai vaikuttaneesta naisesta.

Tällä hetkellä vain 17.5 prosenttia suomenkielisen Wikipedian henkilöartikkeleista käsittelee naisia. Suhdeluku on samansuuntainen myös hakuteoksen muunkielisissä versioissa.

Tule mukaan kirjoittamaan artikkeleita kulttuurin, tieteen tai jonkin muun alan vaikuttajanaisista Wikipediaan! Samalla opit käytännössä kuinka maailman käytetyin hakuteos syntyy.

Suositussa tapahtumassa on tilaa vielä muutamalle innokkaalle, joten jos mielit mukaan, ilmoittaudu pikaisesti verkkolomakkeella!

Tapahtuman ohjelma ja lisätiedot löytyvät tapahtumasivulta Helsingin yliopiston kirjaston Uutisblogissa.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Helsingin yliopiston kirjasto, Nykytaiteen museo Kiasma ja Wikimedia Suomi ry

Sata naista Wikipediaan naistenpäivänä 8.3.2016!

Seuraa tapahtumaa sosiaalisessa mediassa tunnistellaa #satanaista