Koekäyttö: Feminism in Cuba 1898-1958 – 22.4.2016 asti

Feminism in Cuba, 1898–1958 on ainutlaatuinen amerikkalaisen professori K. Lynn Stonerin keräämä alkuperäisaineisto kuubalaisten naisten toiminnasta Kuuban itsenäistymisestä Castron vallankumoukseen. Yli puoli vuosisataa kattava kokoelma käsittelee niin poliittisesti kuin kulttuurisesti aktiivisia naisia ja sisältää heidän itsensä tuottamaa materiaalia. Kokoelma tarjoaa harvinaisen mahdollisuuden päästä tutkimaan ei-eurooppalaisen alueen naisia heidän omista lähtökohdistaan – tavoite, johon usein pyritään, mutta harvoin nimenomaan materiaalin puutteen takia päästään.

Aineisto on kiinnostava monen tieteenalan näkökulmasta katsottuna: niin sukupuolen kuin  alue- ja kulttuurintutkimuksen, kehitysmaatutkimuksen ja espanjalaisen filologiankin opiskelijoille ja tutkijoille.

Aineiston koekäyttö on mahdollista HY-verkossa sekä verkon ulkopuolelta Helsingin yliopiston käyttäjätunnuksilla.

Koekäyttöaika: 21.3. – 22.4.2016

Tutustu palveluun ja lähetä palautetta: e-library[at]helsinki.fi